Betegnelse

Rute

For hvem/fysik

Kilometer/dag

Højdemeter/dag 

Underlag

Teknik

Sportslig motionist.
Niveau 1

Basisruten med udfordrende supplementer

Mere stigning, længere dagsstrækning, mere tempo og teknik end basisruten.
Vi ligger ofte vejen forbi de lokale MTB singletrail parks hvis muligt.

Du glæder dig over den netop gennemførte nedkørsel og kan næsten ikke vente til næste stigning. Du har cyklet i ere år og har allerede erfaringer med bjerge. Du betegner dig som sportslig MTB’er og træner regelmæssigt. Måske har du prøvet kræfter med konkurrencer. Alderen betyder mindre, blot du har styr på teknikken og fysikken. 

70-90 km

Undervejs i 6-8 timer på dagsetaper

Ofte over 2.000 meter

Du får yderligere alt hvad naturen i øvrigt byder på, både op- og nedad.

Vi rykker sammen dine grænser på op-og nedkørsler og singletrails, MEN ingen halsbrækkende drop eller hop. Både du selv og dit gear bliver langtidstestet. I dit liv som MTB rytter, snakker du efterfølgende om før og efter du valgte ”Sportslig motionist”

Øvet motionist.
Niveau 2

Basisruten

 

Du er i den grad klar til dit livs største udfordring på MTB. Både opad og nedad. Du har cyklet mindst et par år, træner regelmæssigt. Du kender dig selv, ved hvad det vil sige at gå sukkerkold på længere dagsture. Du ser frem til en uge, med nye MTB udfordringer

60-80 km

Undervejs i 6-7 timer på dagsetaper 

 

Mest imellem
1.000 - 2.000 m
eter

Yderligere mindre spor og vandrestier. Ind imellem med stenet og løst underlag.

 

Passager undervejs på singletrails med sten og rødder. Enkeltstigninger op til ca. 1000 højdemeter. Nogle nedkørsler kan opleves stejle og er med løse sten. Bliver det for meget er disse ikke længere end de kan passeres til fods. Du har hele dagen til rådighed.

 

Motionist.
Niveau 3

Basisruten med moderationer

Mindre stigning, kortere dagsstrækning, mindre teknik og tempoet mere moderat.

Måske er dine erfaringer med MTB endnu begrænsede, måske trykker alderen, måske...
Til gengæld har du masser af mod på nye udfordringer, du er sej og fuld af gå på mod.
Du prioriterer det at få succes højt, har styr på dine ambitioner, hvorfor du vælger niveauet ”Motionist”

50-70 km

Undervejs i 5-6 timer på dagsetaper

Mest imellem
500 - 1.000 meter

Stier og skovveje. Overvejende jævnt underlag

Generelt gælder, at du bør kunne køre ned ad de steder og på det underlag, hvor du også kan cykle opad. På
få kortere passager undervejs vil du sikkert være nødt til at trække cyklen

 

Заказать обратный звонок

Обратный звонок успешно заказан!